Analys med personlig tränare





Hej hopp!
Jag kom nyss hem från min första pt-timma där Mona gjorde en analys på mig. Jag gjorde en invägning, mätte kroppen med måttband och gjorde en kroppsanalys för att se hur mycket av kroppen som var fett och vätska mm. Efter det gjorde vi olika övningar för att kolla hållning och styrka i mage och rygg. Som många säkert vet så delar sig ju magmusklerna när magen tänjer sig under en graviditet. Då måste man börja med att stärka kroppen inifrån och ut. Alltså inte med "vanliga" situps t ex. Jag hade ett bra utgångsläge tyckte hon och det var ju skönt att höra. Min hållning är superdålig i överkroppen så det ska vi jobba hårt med. Axlar och nacke är stor fokus nu i början=) Nästa möte är på tisdag och då ska jag få mina program! Taggad!! Frågade om jag fick göra nån slags konditionsträning då jag inte får springa eller hoppa än. Vi testade att ro men min knän vill vika lite inåt tyvärr och det måste stärkas först tyckte Mona. Crosstrainern däremot var väldigt skonsam så det får det bli minst en gång i veckan!

Detta firar jag med ett fruktfat! Jag gillar ju godsaker då vaaa.... Men jag blir ändå taggad till att vara duktig nu när jag änå betalar för några timmar med en PT!

Gillar

Kommentarer